klik Nuffnang

Thursday, December 20, 2012

Kesibukan di Bulan Dis



Assalammualaikum...moga semua sihat sejahtera dan ceria.
Dkt 2 minggu tak update blog.....sbbnya mama mmg busy sgt dg mcm2 xtvt dan travel jauh dan dekat. mmg tak sempat nak ngadap blog nak kongsi cerita. hari ni baru ada kesempatan dan kerajinan nak kongsi kisah kenapa mama tak update blog.....citernya..

DSC_6282MN_zpsccbd18a5

6-7 Dis, kami sekeluarga ke Alexandria lagi yg jauhnya 3 jam lebih dr rumah. mcm biasa ikut program mr husben di sana.Oleh kerana jadual mr husben agak padat kali ni kami hanya jln2 sekitar hotel...ada kws shopping complek.

DSC_6025_zpseee24f52

hanya masa nak pergi sempat masuk town Alexandria....Laut Mediterranean yg biru dan cantik sepjg bandar Alex...
DSC_6041_zps6486547d

ramai yg menikmati keindahan tepi laut disini...

DSC_6028_zps2e87b8f0

cafe mengadap laut Med diletakkan kerusi2 utk pelanggan
DSC_6030_zps7e273a67

suka tengok bgnan hotel ini serba putih....kalau dihias dg bunga2 dibalkoni lagilah cantik...
DSC_6271_zpsb06b4656

Syakirah dgn abg2 ber 3 posing di kws hotel....
DSC_6278_zps184d1f1f-1_zpsb6758f84

peace dr Syakirah...masa ni dah check out dan nak bertolak balik.sampai rumah dah malam.


esoknya ke Pasar Khankalili....nak cari brg sikit sbb...


mlmnya terbang pulang ke Msia. balik sekejap saja, dlm seminggu....bukan bercuti tp ada acara dan urusan serta menziarahi famili di kg. dan sempat juga mama ke office berjumpa kawan2.

DSC_6291mn_zps064cab3d

Semasa baru saja tiba di rumah jam 8.30 mlm setelah 12 jam dlm flight Cairo to KLIA, tak sangka tiba2 ada org dtg rumah hantar bunga & hamper....sukaaa.....terasa hilang sikit penat.t.kasih byk-byk....

DSC_6317_zps8588663e

suasana dewan selepas acara pada hari Selasa.....balik sbb ada acara di sini.maaf mama tak dpt ceritakan detail acara apa...hanya lafaz kesyukuran dpt diucapkan.....Alhamdullilah.

DSC_6358_zps2f4c6986

Mlm rabu lepas selesai urusan di Putrajaya belah ptgnya, kami menaiki flight ke K.Trg.hanya sempat balik K.Trg 2 N 1 D shj. mak dan famili dari Kel pun ada dtg ke K.Trg. wpun sekejap seronok dpt jumpa kedua2 keluarga terdekat. Sehari di Trg....pagi mama ke Pasar Cabang 3 utk beli bahan2 masak laksa....sempat masak laksa lemak utk hidangan keluarga Trg dan Kel.Ada juga dihidangkan Nasi dagang Trg dg lauk ikan tongkol yg ditempah oleh MIL, mama gorengkan juga ayam sbg lauk tambahan utk nasi dagang. Selain itu juga dihidangkan durian. dptlah juga mama mkn durian setelah sethn lebih tak merasa. Lepas famili dr Kel balik, belah ptgnya ke Pasar Payang. Mlmnya mama masak lagi kuah laksa sbb kuah dah tinggal sikit tp laksa masih ada dan masak juga pengat durian. sayang lupa nak ambil gambar....masa itu penat sgt itu yg tak da mood nak ambil gambar. Dah siap masak mlmnya...packing brg...byk buah tangan yg mak dan mak saudara bawa dari Kelantan terutama buah2an...juga keropok kering pemberian MIL dan angkut juga keropok lekor. kena siap packing mlm sbb naik flight awal pagi Jumaat ke KLIA dan ke Melaka. dr KLIA sebelum sampai Melaka, sempat singgah Nilai shopping sikit. Di Melaka selesaikan bbrapa urusan lagi dan sibuk beli stok makanan yg nak dibawa....mcm2 rasa nak bawa....nasib baik tak lebih muatan.

DSC_6150_zps728b24cf

Hari sabtu malam bertolak balik ke Cairo. sekejap sgt balik....padat dgn xtvt mmg tak puas rasanya. terima kasih buat ahli keluarga yg membantu memudahkan pergerakan kami sepanjang di Msia. Minggu ni pula byk acara mkn2....nantilah lapang mama sembang lagi....nak rehat dulu.senyum manis..senyum sayang...jumpa next entry!

13 comments:

  1. Assalammualaikum mamasya, akak pun sebulan ni tak lekat kat rumah. Entry pendek2 je. Bestnya mama balik Terengganu, masak2 pulak tu. Ingatkan balik terus...hehe...
    ok la, rihat puas2 baru bw tau.

    ReplyDelete
  2. As salam kak...
    Patut le lama x nmpk.....bzy ke sana sini rupanya......blik msia lgi tu.....msti smuanya ada program yg padat tu kan.... Sbb tu sekejap je bliknya ye.....
    Dah penat tu.....rehat2 dulu ye.....:-)

    ReplyDelete
  3. mamasya...patutlah lama tak bersiaran. Pasti best dapat balik tanahair berjumpa dengan semua orang yang tersayang... Selamat beristirehat

    ReplyDelete
  4. salam ziela...
    padat betul dengan berbagai acara & xtvt keluarga kan.. tp syukur dpt berjumpa juga dengan kedua2 mak & mertua walaupun sekejap kan..

    ReplyDelete
  5. pewwitttttttttt.... siapa ituuuuuuuuuu?? kekekekeke....mcm tau jer upacara apa? tahniahhh... hihihi

    ReplyDelete
  6. syoknya dpt balik mesia....fiza pun cam tau2 ja acara apa yg MamaSya hadir tu...he he he....tahniah yer....=)

    ReplyDelete
  7. Salam Akak,

    Patutla lama tak dgr citer, busy.
    Ape pun congrats dari Yong, macam boleh cium jea upacara apa tu ;-)

    ps: akak org Terengganu ke? kat mana?

    ReplyDelete
  8. Seronok dapat jumpa walau sekejap..Sampai jumpa lagi nanti in sha Allah.

    ReplyDelete
  9. Salam perkenalan,saya br follow blog ni,dapat bc pun jd la..nak sampai kesana mungkin lambat atau pun xkan..hihi..mesti seronok dok sana.

    ReplyDelete
  10. Salam Tahniah Mamasya..syukur dipanjatkan kerana jasa kita dihargai!! dapat jugak balik kampong kan!!

    ReplyDelete
  11. salam kak..
    patut lama menyepi ye kak..padat betul xtvt yg akak sharekan, tapi dalam kepenatan ada kenikmatan dapat berjump sanak saudara..

    ReplyDelete
  12. salam mama,
    padat tp sempat jgk blik kg kan kak..tp mmg x puas klu balik kejap kan..sempat lg projck masak2 kt kg tue..mesti best reramai bkumpul:)

    ReplyDelete
  13. Salam mama..
    patut la senyap...rindu tauuu..hehe
    BTW congrates for that "acara"....:)
    n ur ayam panggang tue kak...ermmm...mmg bikin asz kecuq ayaq liuq tau....:))

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Klik Nuffnang2