klik Nuffnang

Tuesday, September 28, 2010

Open house 2010

Assalammualaikum semua...beberapa hari ni sibuk dengan xtvt di rumah dan di pejabat...tak sempat nak jalan-jalan ke blog kawan-kawan....nanti lapang akan buat kunjungan balas. Terimakasih yang tinggalkan komen.

Sebab apa sibuk di rumah....sbbnya tuan rumah buat persiapan untuk jamuan hari raya di rumah pada hari ahad 26.9.2010 yg baru lepas.2-3 hari sebelumnya tuan rumah dah mula sibuk merancang menu..sbb semua menu masak sendiri ..nasib baik dibantu oleh bibik kami...kalau sorang2 mmg tak mampu nak buat semuanya.

Dah 4 kali tak beraya di sini semasa dok Brunei, jadi ambil kesempatan raya syawal ini kami menjemput rakan sepejabat, jiran-jiran sekeliling dan kawan anak2. Jemputan mula belah petang dari 2-6..tp sampai maghrib masih ada lagi yg dtg...tetap kami raikan. Jiran Cina kami dtg rumah siap bagi angpau...byk2 terimakasih dan terimakasih juga buat semua yang dtg beraya...menyerikan lagi open house kami.Ada yang berseloroh..thn depan kalau buat open house jangan lupa jemput...InsyaAllah kalau ada rezeki...

Tak sempat nak ambil gambar hidangan...nasib baik sempat masak dan hidang bila tetamu sampai. Antara menu yang dihidangkan nasi minyak warna-warni (hujan panas), roti jala, ayam kari, ayam masak merah madu, sambal mangga dan acar. Manakala untuk hidangan berkuah; mee udang, laksa penang dan soto jawa. Ada menu yang siap dimasak pada mlmnya spt laksa penang dan soto. Menu terakhir siap masak tgh harinya ialah ayam masak merah madu. Lain-lain menu rojak sotong,puding cocktail berkuah dan brownies choc dan biskut raya.

Dah pjg berceloteh jom tengok pula gambar tetamu yg sempat diambil....




























































Ni pula belah paginya minta tlg abg2 susun biskut raya dalam balang utk tetamu..upahnya lolipop sorang satu.





Mee udang yang baru masak dalam kuali..sekuali ni habis dihidangkan untuk tetamu.Nasib baik masa raya balik kg, mak hadiahkan kuali besar..senang sikit buat masak. Manakala soto siap untuk dihidangkan buat tetamu...gambar2 lain masakan tak sempat posing.

5 comments:

  1. Salam Mama...
    Ni Betul2 1 Malaysia Ni....Meriah Sungguh! Lin Tak Dapat Nak Buat Open House Tahun Ni....Tak Ada Sapa Nak Tolong Lin....Anak2 Naik Sekolah Awal...Pulak Tu Dia Org Semuanya Duk Asrama Jauh Lak Tu....Huhuhuhuhuhu

    ReplyDelete
  2. orang kalau pandai memasak gini la rupa open housenya meriah...semua sedap2 belaka...selalu tgk dlm fp, la ni dapat makan...terima kasih tuan rumah..ada rezeki dpt makan lagi thn depan...

    ReplyDelete
  3. Salam Mamasya..
    Waaaaaah wat open house x panggeyyy akak...sedapnya tengok makanan penuh meja...waaah rumah pun luas sonok la tetamu dtg ramai2..kalau rumah akak kena panggil runcit2 la kot...hahahah..nnt penuh sesak, xda oksigen...nanti akak pi Kelantan cari Mamasya ek..Duk area mana ek? Adik akak ada duk kat Pasir Tumbuh rasanya.

    ReplyDelete
  4. tu diaaaa...mmg ramai yg dtg OH akak ni...

    ReplyDelete
  5. Sedap sedap menu nya! penuh satu meja ...
    (mummy jam.)

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Klik Nuffnang2