klik Nuffnang

Sunday, June 26, 2011

Dari KLIA ke Dubai



Entry kali ni tak da kisah masak2 tp kisah perjalanan kami sekeluarga semasa hendak dtg ke Mesir pada bulan lepas.Byk gambar yang ingin dikongsi terutama semasa transit di Dubai...nantilah ada masa akan update dalam blog utk kenang-kenangan kelak dan untuk dikongsi bersama keluarga di M'sia dan sahabat handai serta teman-teman siber.
Semasa kami bertolak yg turut menghantar kami di airport ialah ahli keluarga terdekat iaitu mak dan mil ,abg Nuar&Dah,sil..Da & Am,bil.. Man serta abg Jaafar yg turut menghantar brg2 kami....terimakasih yg tak terhingga buat keluarga yg sudi menghantar kami ke airport.Juga terimakasih buat adik Ni & abg Habib& K.Dah yg telah dtg kerumah sebelumnya.



Selesai bertemu keluarga, sementara menunggu masa bertolak...bawa anak makan-makan di golden lounge. Masa ni menu sarapan masih ada tp tak lama lepas tu tukar ke hidangan lunch.



Syafiq dan Syazrin...



Menarikkan kuih traditional di letak dlm bekas gini.

Lain-lain makanan yang dihidangkan...ada sandwich,kek,muffin,pasta,burger dll

















ni mama punya..

Jom jamu mata pula dgn hidangan sepanjang dlm pesawat....



Sate..



ni spicy prawn dgn kerabu mangga,buah2an dan roti



Nasi dgn ayam masak merah & sayur campur



Syakirah tiap kali dihidangkan makanan semua dia nak cuba.Wpun perjalanan lama hampir 10 jam...Syakirah dlm pesawat tak meragam.Bila boring dia minta turun dr kerusi...jln ke kerusi abg2nya.



Pesawat transit 1 jam di Jinnah International Airport Karachi, utk menurunkan penumpang dan mengambil penumpang dr Karachi ke Dubai.Penumpang tak dibenarkan keluar pesawat sbb transit sekejap sahaja.



Semasa transit 1 jam, pekerja2 dr airport naik ke pesawat untuk kerja-kerja membersihkan tempat duduk dlm pesawat. Sementara menunggu kerja2 pembersihan selesai, pramugara dan pramugari berbual-bual dgn penumpang.Masa ni penumpang dihidangkan dgn aiskrim.



Makanan yg dihidangkan dlm perjalanan Karachi to Dubai...sandwich dan mousse brownies.



Abg Syazrin yg ceria dlm pesawat. Itu saja kisah perjalanan kami dari KLIA ke Dubai....

8 comments:

  1. seronoknya mama...fiza mmg tak tahan kalau perjalanan yg jauh ni...tp kalau org bawa ikut juga...he he he....

    ReplyDelete
  2. mualaikumsalam mamasya..alhamdulliah dah selamat sampai kat sana.

    tarikh lahir kamu sama dengan hb akak pastu tak jauh dari tarikh lahir anak kamu.

    insyallah memang niat di hati nak jejalan ke mesir tapi tak taulah bila.nanti klu ada rezeki dan umur bolehlah akak tanya kamu pasal mesir yer

    ReplyDelete
  3. Seronok bile jalan jejauh ni dengan famili..anak-2 dok tanya bila depa leh jenjalan naik k/terbang..he he he.

    ReplyDelete
  4. slam ziela
    sayu tgk keluarga bla nk berpisah kan..tapi bila rindu mereka blh tgk gmbr diblog dan FB..x mcm dolu2,skrg serba canggih.
    ceria syakirah dgn abg syazrin didlm pesawat,w/pun jauh dlm perjalanan..makanan pun enak2

    ReplyDelete
  5. Salam Mamasya,
    Banyak pengalaman pahit manis Mamasya di perantauan ya, seronok membacanya.... Akak paling suka tengok makanan yang byk2 tu

    ReplyDelete
  6. Ni mesti first class seat ni,ritu blik dr london-kl cdepun dessert sedap camni :( tp nasi lemak,nasi minyak,yee mee sedap gak.

    ReplyDelete
  7. sedih kan kak bila kita nk bertolak meninggalkan tanah air dan family....tapi apakan daya rezeki kita diluar kena merantau mencari rezeki di tempat org..sabar jer lah.husband akak keja apa kat sana?

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Klik Nuffnang2