klik Nuffnang

Monday, May 16, 2011

Khabar dari Sg Nil



Assalammualaikum acik...auntie...uncle... semua, Syakirah bersiaran dr tkt 22 hotel apt yg betul2 mengadap Sg Nil , sg terpanjang di dunia.Alhamdullilah Syakirah, mama, abah dan abg2 sihat.Mama ckp kami tinggal di hotel ni sehingga dpt rumah...jadi Syakirah dpt tengok Sg Nil tiap2 hari...Syakirah suka tengok bila ada kapal lalu.Kat sini cuaca dingin skrg..Syakirah tak tahan sejuk..



view Sg Nil dari balkoni hotel...cukup menarik...

ok turn mama pula sambung cerita..kami slmt tiba di Mesir pada 11.5.2011 pukul 6 ptg waktu Mesir setelah transit 1 mlm di Dubai dan disambut mesra oleh staf mr husben di sini yg menunggu kedatangan kami di airport. Kisah jln2 di Dubai nanti citer kemudian...byk sgt gambar yg nak kena pilih.



view Sg Nil waktu malam



lagi view Sg Nil...

Skrg masih sesuaikan diri dgn cuaca dan perbezaan waktu di sini.... waktu di sini lewat 6 jam. Wpun dah masuk musim panas tp cuaca masih dingin wpun matahari kelihatan panas terik.Subuh di sini awal, 3.30 pagi dan syuruk sebelum pukul 5 pagi. Pukul 5 pg dah terang benderang spt pukul 7 pg di M'sia...anak2 pula pukul 5 pg semua dah bangun termasuk Syakirah sbb cuaca terang...pukul 8 mlm semua dah mengantuk sbb bangun awal.



view bandar Cairo dari master bedroom...

Anak2 belum mula sekolah sbb student di sini tgh exam skrg dan lepas ni mrk cuti musim panas selama 2 bulan, thn pengajian baru bermula bulan Ogos/Sept ....jadi anak2 akan sambung belajar lepas habis cuti di sini nanti.



view bandar cairo waktu mlm..



view Sg Nil & town waktu siang

Skrg ni guna broadband....perlahan sgt dan sering putus,lambat dpt update satu-satu gambar. tambahan pula berebut pc dgn hero2 mama...tu yg lambat dpt update blog...apatah lagi sejak dtg ni sibuk dgn pelbagai xtvt luar terutama mencari rumah kediaman, tournament,mencari stok brg dapur, jln2 dan mcm2 xtvt lagi....



view Sg Nil & town waktu mlm

Esok kami sekeluarga akan ke bandar Iskandariah, bandar pelancongan tepi laut...3 jam perjalanan dgn kereta merentasi padang pasir sbb mr husben ada urusan di sana. Nantilah ada kesempatan akan update lagi gambar dan cerita...jumpa lagi nanti...

9 comments:

  1. Salam Mamasya. Alaaa... jauh nya mamasya & syakirah skrg ni... rindu pulak. Alhamdulillah dah sampai, semuga cepat2 dpt rumah & settle down.

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum mamasya - syukur dah selamat sampai.

    ReplyDelete
  3. salam dari Malaysia..hehehe..Alhamdulillah selamat tiba di sana yer..semoga sihat2 selalu..

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah sume sihat....gud luck. slalu2 la update crite yer...

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum Mamasya....waaah dah beristirehat kat hotel sana eh...sonoknya...menjelajah ke Mesir sana lak...Moga mamasya semakin seronok dan jgn stop blogging k..muaaahhh!

    ReplyDelete
  6. Wah, seronok dapat melihat sg nil depan mata ....celik mata dah boleh nampak.

    Waw , tinggi di awan biru tingkat 22 tu..

    ReplyDelete
  7. salam ziela..
    dh slmt smpai ye...tak sabar nk tgk suasana kehidupan ziela dan keluarga di sana..sll update ye..

    ReplyDelete
  8. Mamasyaaaa...rindunya pada akak... Harap akak dan anak2 semua sihat di sana. Nanti hantar khabar dan berita terkini lagi yer..

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Klik Nuffnang2