klik Nuffnang

Thursday, November 28, 2013

Dah Sampai masanya...Selamat Tinggal




Assalammulaikum buat semua pengunjung dapurmamasya.
Hari ni mama sekeluarga akn berangkat meninggalkan bumi Mesir setelah 2 thn 8 bulan di sini. Byk kenangan manis terukir sepanjang berada di bumi Anbia', peluang dan pengalaman berada di sini sgt berharga....tak dpt mama senaraikan sbb byk yg telah dilalui spjg di bumi Mesir ini.juga terjalin silaturahim bersama sahabat handai di sini.....wpun jauh di mata dkt hati.Semuanya akan mama kenang dalam ingatan.


jua yg akn kekal dalam ingatan keindahan Sg Nil....krn pertama kali sampai dulu penginapan mama sekeluarga betul2 dpn Sg Nil. dan Sg Nil pasti akn dilintasi setiap kali mahu ke bandar utama...hanya gambar sahaja dpt ditatap selepas ini.


Gambar kenangan Syakirah bersama guru dan rakan sekelas tadikanya...wpun hanya bbrapa bulan di sekolah PISC tapi hubungan mesra bersama guru dan kwn2 pasti akn diingati.....


Syakirah bersama guru kelas , Ms Ala....


ciuman dari seorg guru.....


Syafiq bersama rakan2 Yr 5....


Syakim bersama rakan2 YR 7


Syazrin dg rakan2 kelas YR 3


Slmt tinggal my home sweet home....selama 2 thn 8 bulan di Mesir kami di sini.... Geziret Arab Street, Mohandessein, Cairo. Di rumah ini anak-anak membesar....Syakirah dari umur 2 thn dah masuk tadika. byk kenangan manis di rumah ini....


Slmt tinggal bumi Anbia'...disini hanya persinggahan....mengutip peluang dan pengalaman yg ada. Sudah sampai masa pulang jua ke tanah air sendiri...buka lebaran baru di Msia pula.... InsyaAllah ada kelapangan mama akn update blog.maaf jika ada salah silap... مع السلامة....Ma'a salama

33 comments:

  1. banyak memori kak ya, selamat pulang Mesia kak =)

    ReplyDelete
  2. Mesti gugur airmata meninggalkan bumi anbia' ini kan...
    Moga perjalanan pulang dipermudahkan..

    ReplyDelete
  3. Saya pun banyak memori dengan akak di Mesir nie. Bermulanya akak di sinilah, bermulanya saya kenal Mamasya. Lepas nie, kita sambung kisah di Malaysia pula yer kak...

    ReplyDelete
  4. Sedih pulak bc n3 akak ni...tp x apalah..kurang2 dpt pengalaman di tempat org... jumpa di m'sia pulaklah. Moga selamat sampai

    ReplyDelete
  5. Moga dipermudahkan segalanya yea kak.....

    ReplyDelete
  6. salam mama lama x singgah kat sini.. dengar2 dah nak tinggal bumi anbiya... mesti banyak kenangan manis ..alhamdulillah dapat pulang jua kat malaysia.. semoga dipermudahkan segalanya :))

    ReplyDelete
  7. selamat pulang ke malaysia..mesti banyak memori yang x dapat dilupakan di sana kan kak..

    ReplyDelete
  8. Selamat kembali Mamasya.... jauh di mata dekat di hati, dekat di sayang jauh dikenang....

    ReplyDelete
  9. Assalam. Selamat kembali ke malaysia. Semoga dimudahkn segalanya. Dan semoga terus bkongsi ilmu di sini.

    ReplyDelete
  10. Salaam Mamasya...

    Mamasya yang nak balik, kita pulak yang rasa sedih. Ye la, sebenarnya kita pun rindu kat tempat kita merantau dulu. Jadi sedikit sebanyak kita tahulah perasaan Mamasya bila nak tinggalkan tempat yang dah 2 tahun 8 bulan hidup merantau kan... banyak kenangan manis akan sentiasa tersemat di kalbu... Selamat pulang ke tanah air buat Mamasya sekeluarga.

    ReplyDelete
  11. semoga kehidupan akak sekeluarga tetap ceria & bahagia di tanah air

    ReplyDelete
  12. selamat pulang ke tanahair ...

    ReplyDelete
  13. Selamat sampai ke Malaysia ye Mamasya :)

    ReplyDelete
  14. Selamat kembali ke tanah air..Mamasya.. Kenangan di negara org mmg tak akan dpt dilupa...:)

    ReplyDelete
  15. Selamat pulang kembali ke malaysia, mamasya :)

    ReplyDelete
  16. selamat tiba di Malaysia....Senang2 boleh jumpa nanti

    ReplyDelete
  17. Salam mamasya,
    Balik nanti mesti dah pandai cakap arab. :D Syakirah dah besar,,, makin tinggi. :)
    Selamat kembali ke malaysia kak.

    ReplyDelete
  18. akum mamasya. lps ni takde lg la ya jual jubah. sy br pasang niat nak oder

    ReplyDelete
  19. As salam kak,

    Mmg sedihkan kan walaupun seketika tp rs seperti bertahun lamanye ... akak dah start kerja ye... kerja dimana? Maaflah sibuk je bertanya ��

    ReplyDelete
  20. Selamat kembali ke tanahair mama...tempat jth lg kn d kenang.. (",)

    ReplyDelete
  21. cantiknya rumah mamaa...
    mesti sedih nak tinggal kan..

    ReplyDelete
  22. mamasya dimanakah dikau menyendiri..
    rindu banget sih...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah lama tak dgr khabar berita dari mamasya.mama sihat ke????

      Delete
    2. Tkasih Yong dan Rashidah bertanya kabar. Alhamdullilah mamasya sihat.
      nanti dah lapang akn sambung berblog semula...rindu juga dg semua....

      Delete
  23. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Klik Nuffnang2