klik Nuffnang

Wednesday, April 17, 2013

Satu Pagi di Piramid





Assalammmualaikum buat semua...tkasih bertandang ke blog mamasya.
Kongsi kisah kami sekeluarga ke Piramid.....iaitu sambungan entry sebelum ni iaitu singgah minum jus cocktail.yg mana kami sekeluarga singgah minum selepas jalan2 ke Piramid.Entry ttg piramid pernah ada dulu, boleh klik sini tp masa kami pergi dulu tak pusing2 sekitar piramid.Skrg baru berkesempatan kongsi lagi kisah piramid sbbnya bertangguh nak pergi....maklumlah bila dah dkt...dari hari ke hari bertangguh nak pergi lagi sbb dah pernah pergi.


Kami pergi belah pagi....cuaca sedang elok, nampak terang tp tidak terlalu panas sbb baru masuk musim spring. ni jalan masuk ke Piramid...sebelum pintu masuk akan ramai yg offer utk naik kereta kuda, unta.


Ke Piramid lagi bawa anak2 utk melihat lebih dekat salah satu dari 7 benda Ajaib di dunia dan dibina sebagai makam firaun. Dan kalau dtg melancong, pasti piramid tempat utama yg pasti dilawati....tak boleh miss...


Piramid yang dibina dengan 2,500,000 blok batu besar yang tersusun rapi. Piramid sering disebut sebagai hadiah terbaik tamadun lalu kepada manusia pada masa kini.


tak dpt bayangkan bagaimana org dulu menyusun sebegini rapi batu2 besar utk membina Piramid dan kekal kukuh hingga kini.


ramai pelancong di sini...


boleh naik unta kalau nak...tp kena pandai2 bargain harga.





abg Syakim


kudapun ada jika nak sewa keliling kws piramid..

Lagi gambar2 sekitar kws piramid...












salah satu piramid yg ada


unta di tengah padang pasir


kelihatan 3 piramid....

My Princess & Piramid


berlima....


abg Syazrin


abg Syakim


naik juga kuda wpun berbaju kot...


pertama kali tengok bus pelancongan/city tour ada kat sini...


Sphink & piramid...


Last photo...Syakirah yg moody tak nak posing.....dah ajak balik...bye2 piramid...

10 comments:

  1. assalamualaikum..
    cuaca kat sana nampak panas... mgkn sbb takde pokok2 hijau kot.. kan..
    tapi nampak yg berbaju tebal2 belaka...
    ape pun sure seronok dah dpt melawat tempat2 sejarah camni kan.. kalau kat KL cuma ada piramid di sunway piramid je la.. tu pun haikal dah teruja sakan bila lalu depan tu.. sbb kepala singa nan besar dan bentuk piramid tu.. tak pernah nani bawa masuk pun.. heheheh..

    ReplyDelete
  2. Amboiii..kita jeles la..kita belum sampai la ke pyramid tu....posing jangan tak posing...

    ReplyDelete
  3. bila lah faa nak jejakkan kaki kat sini...dalam mimpi agaknya...

    ReplyDelete
  4. Seronoknya, ntah dapat sampai ke idak ke pyramid ni..tgk kat sini je lah..ending pic post tu menarik..tgk anak dara kecik yg moody..heheee

    ReplyDelete
  5. salam zila..
    subhanallah... mcm tu rupanya piramid dari dekat ye... bongkah2 batu besar yg disusun begitu rapi hingga menjadi piramid yg begitu besar... dari jauh nampak sgt cantik terbentuk piramid tu... mmg kemas je kerja org dulu2 kan...

    ReplyDelete
  6. SubhanAllah....cantiknya tempat2 ni...x tau la bila nak sampai ke Piramid ni...bertuah Mamasya...dapat tengok hasil kerja dan tempat2 sejarah kaum terdahulu....Allahu Akbar!

    ReplyDelete
  7. Salam MamaSya,
    Bestnya..
    InsyaAllah Yong kena pergi dah dekatkan dari sini..

    ReplyDelete
  8. salah satu keajaiban dunia yg teringin nak tgk life.

    ReplyDelete
  9. Assalam mamasya
    seronok dpt tgk dekat2 piramid ni kan, duk tgk Kat tv je
    Bkn senang tu
    hero2 mama yg encem, nampk segak

    ReplyDelete
  10. assalamualaikum Mamasya...bila balik Malaysia? ada whatsapp tak? jom sembang...ada hal nak bagi tau...0172840900...bye..muahh

    ReplyDelete

Klik Nuffnang2