klik Nuffnang

Wednesday, October 27, 2010

Kebab Ringkas



Petang sabtu lepas...hujan turun mencurah-curah.....dengan guruh pula tu. Bila hujan....perutpun berdondang sayang...teringatkan roti utk kebab yg ada dlm almari..dah beli beberapa hari sebelumnya.Jadi goreng daging burger..sumbat dlm roti...jadilah roti kebab....mudah dan ringkas.
Abg no 1 dan 4 suka roti kebab gini tp diorg punya tak letak sayur...susah betul nak bagi anak2 mkn sayur....


ni mama punya letak tomato, timun dan kubis...

Kebab Simple

Bahan2
3 Roti pitta
3 kpg daging burger
sos tomato & mayonis
kubis,tomato, salad dan timun -potong halus2

Cara-mudah saja....
Roti pitta dipanas kejap....goreng dlm kuali leper/panaskan 5 min dlm ovenpun boleh. Goreng daging burger,bila masak potong..potong kecik. Letak sayur dan daging burger serta mayonis&sos tomato atas roti pitta. Dah siap...senang aje.....



Ni kebab versi roti gulung yg buat dulu....dr Fp mamasya..



Model kebab....pantang nampak org makan..mulalah cakap..nak-nak tp bila dia dah rasa dan tak suka dia cakap nanak....

4 comments:

  1. salam mamasya,
    Model tu buat saya tersenyum jer. cantik 2 tocang tuh. :D
    bagus jugak kan letak daging burger. saya pun ada lebih roti pita juga. oh, ya, yang gulung tu, kak guna roti apa ya?

    ReplyDelete
  2. salam ziela..
    penah beli kebab dgn roti pita tu.. 1 pun dah rm3.. dahlah kecik.. makan 1 mmg tak cukup budak2 ni.. mmg mahal sungguh.. buat sendiri lg jimat kan?
    samalah dgn anak2 ratna.. tak suka mkn sayur mentah.. kecuali kakak dini kalau kobis & timun tu dia mkn la.. tp tomato mmg tak suka.. tp sayur yg dimasak byk gaklah yg anak2 suka.. termasuk alin.. paling suka mkn sayur especially carrot.. hehe..
    anak adik ratna lidya(anak abby) pun dah pandai ckp 'nak' pantang tgk org mkn.. tp alin tak pandai lagi.. padahal alin tua 2 bulan dari lidya... nampaknya alin lebih kurang haziq juga.. berat mulut.. hehe.. tp since pandai bercakap memang tak pelat..

    ReplyDelete
  3. Kebab Tu Mmg Dah Tahu Sedap Tapi...Kak Lin Lebih Terpikat Dengan Model Cute Tu! Apa Komen Mama? Hehehehe

    ReplyDelete
  4. model kebab yg caj dia amatlah mahal...hehehehe

    ReplyDelete

Klik Nuffnang2