klik Nuffnang

Thursday, November 10, 2011

Kisah Raya Aidiladha...part 1



Assalammualaikum semua

Tak sempat nak citer panjang2....kejap lagi kami sekeluarga nak keluar,lusa baru balik...nanti sambung kisah raya Aidiladha. tayang gambar dulu....



jam 6.30 pg org dah ramai berjalan kaki menuju masjid utk menunaikan solat sunat Aidiladha



on the way dlm perjalanan ke tempat solat...ada syt tel bagi belon percuma kpd kanak2.....



Majlis korban yg kami hadiri.Kerbau sumbangan korban dari keluarga Petronas Msia di sini. Budak Arab tu berani betul pegang tali kerbau...senyum ceria lagi dia.



pertama kali anak2 dpt tengok kerbau sini secara dekat..



kerbau sedang ditumbangkan sebelum disembelih



biri-biri yg dikorbankan...ada 8 ekor semuanya.budak kecil tu...lepas kerbau, pergi tarik biri-biri pula...



seronok anak2 dpt jumpa kawan2...

8 comments:

  1. Selamat hari raya aidiladha kak
    meriah ye raya kat sana:)
    pergi jenjalan ke kak?

    ReplyDelete
  2. meriahnye raya kat sana! lagi meriah dr raya kt sini...

    ReplyDelete
  3. salam kak,, meriahnya suasana Aidiladha kat sana .. seronok betul anak-anak akak tu ... :))...

    ReplyDelete
  4. Assalam mamasya, wah seronok juga sambutan aidil adha di cairo juga ya..boleh tahan meriah juga kita tengok..model cilik kat bawah tu comel betul berpakaian baju panjang..cantik bajunya kena pulak dgn model yang cuteee..

    ReplyDelete
  5. Seronok gak bila tgk perayaan kat tempat org kan...jauh berjalan luas pandangan..byk pengalaman...cecomelnya anak2 mamasya begambo....

    ReplyDelete
  6. bestnyer...memang nampak meriah sgt:)

    ReplyDelete
  7. meriahnya.. x sabar nak tunggu part seterusnya....

    ReplyDelete
  8. Selamat hari raya buat akak dan keluarga. Meriah tu dengan korban nye kambing dan kerbau pun ada. Pagi2 pukul 6.30 pun nampak dah cerah betul ye kak :)
    Ijan

    ReplyDelete

Klik Nuffnang2