klik Nuffnang

Sunday, March 20, 2011

Nasi Ambeng & Singgah Ayer Hitam



Kalau dah sampai JB kena cari nasi ambeng...dah lama tak mkn...di Melaka tak jumpa org jual kecuali bulan Ramadhan. Nasi ambeng ni beli utk sarapan pagi...beli di gerai kat BBU....lauk ayamnya, ayam masak merah..byk juga sebungkus mmg tak habis sorang mkn.Anak2 pula kalau sarapan pagi di luar suka makan roti canai.

Tgh hari kami bertolak balik....singgah kejap di Ayer Hitam.



Di Ayer Hitam tak ronda lama sgt sbb hujan. Sempat pergi bahagian yg gerai....tempat lain tak singgah.Tak shoppingpun sekadar jln2 cuci mata....



Giant teddy bear lebih besar dari org dewasa....tokeh kedai ckp dgn anak2 masuklah dlm kedai tengok teddy besar...apa lagi anak2 terus masuk tengok...mmg besar...harga kalau tak silap dia ckp dlm 300 ratus lebih.



Gerai-gerai kerepek...mcm2 kerepek ada. Bungkusan kecil 5 Rm10, yg saiz sed 3 RM10.



Deretan bantal peluk budak2 dan teddy bear dgn pelbagai warna. Anak2 seronok ronda-ronda di sini sbb mcm2 mainan dan soft toy ada.



Byk betul teddy bear...



Gerai pasu dan mini fountain



Cak!....abg Syazrin senyum riang



Lagi gerai pasu-pasu dan mini fountain



Gerai soft toy, beg dan bantal



Deretan pasu-pasu kecil dan hiasan kaca



Last sekali semua posing dgn amoi jual sayur ...Amoi ni kreatif dia letak bakul atas pushchair , senang tolak katanya.Di Ayer Hitam ni mmg biasanya ada penjaja sayur.

3 comments:

  1. teringin sangat nak makan nasi ambeng, lama betul tak balik johor. Enjoy ya

    ReplyDelete
  2. salam mamasya...syok ye bercuti. kami tak dapat ke mana sbb hubby sibuk sgt2. jalan2 dekat2 sini je. Kg pun tak balik...
    Dah lama tak singgah ayer hitam. tengok kat gambar macam dah byk berubah...

    ReplyDelete
  3. Sedap tu nasi ambeng. Smlm balik kg, hb kempunan nak makan, coz achik tu tak jual la pulak....sy rasa yg tu mmg sedap sangat kat tekak ni la...org yg tak jawa (hb) pun kata sedap, maknanya sedap la tu...Dah lama tak ke Ayer Hitam....dulu masa sek men mmg tu tempat laluan.

    ReplyDelete

Klik Nuffnang2