klik Nuffnang

Friday, January 20, 2012

BBQ Kepak Ayam


Assalammualaikum
Entry hari ni nak kongsi resepi bbq kepak ayam yg dah lama buat.Baru dpt update sbb baru jumpa resepinya ambil dari majalah mana....perap lama gambar ni sampai terlupa kat mana dpt resepinya. Kepak ayam bakar ni sedap ratah cicah sos...maklumlah bertulang tak byk isi.anak2 mcm biasa kalau yg bakar gini suka mrk.Ikut resepi dpt sikit sgt jadi buat lebih sikit baru puas mkn.

BBQ Kepak Ayam
Resepi; Majalah Rasa
Oleh; Dapurmamasya

Bahan2
4 ketul kepak ayam - cuci dan keringkan
2 ulas bwg putih dicincang halus
1 st serbuk cili
1 st sos tomato
1/2 st serbuk lada hitam
1 sm cuka atau jus lemon
1 sm madu
1 sm minyak zaiton
secubit garam
sedikit serbuk stok/pati ayam
**tambah 1/2 sd teh oregano

Caranya
1.Gaulkan semua bahan dan perap sekurang2nya 1 jam dlm peti ais
2.Panggang kepak ayam atas grill hingga masak - bakar dlm oven api atas bawah je
3.Hidangkan dg sos








Nak ucapkan juga slmt bercuti hujung minggu dan cuti CNY buat semua. Buat kawan2 yg nak berjalan jauh...slmt memandu....moga selamat menuju destinasi.

8 comments:

  1. sedapnya tgk kepak ayam ni kak...sedap lagi kalau dapat meratah gitu ni:)

    ReplyDelete
  2. ziela,
    semua bahan ada yang tak de cuma madu..frust sungguh..kenatunggu laa..rasa nya kalau takde masu tak sedap kan...tak per jamu mata dulu

    ReplyDelete
  3. menyelerakan sungguh..sedap ni ratah2 gitew jek..maunya 2 kepak sekali makan..he3...

    ReplyDelete
  4. As salam mama....
    wah..bersesuaian sungguh menu mama ni..sebab esok ucu n family nk buat bbq kt rumah abang...ucu ambik tau resipi ni...tq.

    ReplyDelete
  5. sedapnyaaa! kite masak kepak ayam jugak..tp semalam la..hhehe..hr ni tgl tulang jaaa:)

    ReplyDelete
  6. slm kak....sedap nie ...dapat la cicah dgn sos lada hitam...:))

    ReplyDelete
  7. Salam ..terlepas pandang entry sebelum nie...syka nya lihat suasana dalam hotel appt tu cantik dan permandangan luar yang indah. Tak lupa hihi kepak ayam yang sedap...nanti bila beli kepak boleh try la.

    ReplyDelete

Klik Nuffnang2