klik Nuffnang

Friday, January 27, 2012

Kelas Memasak Nasi Hadramaut


Nilah hasil yg dipelajari..... set hidangan nasi hadramaut yg sedap....licin mkn....

Assalammualaikum
Xtvt terkini semalam 26.1.2012 bersama rakan-rakan ahli PERWAKILAN dan dari PETRONAS iaitu kelas belajar memasak nasi hadramaut dgn org Arab yg diadakan di Rumah Msia. T.kasih byk2 buat Datin Zaharah,pengerusi PERWAKILAN kerana bersetuju mengadakan kelas nasi hadramaut....kelas yg mama tunggu2.mmg teringin nak belajar cara2 yg sebenarnya bagaimana nasi hadramaut dimasak sbb cari2 resepi mcm tak sama yg selalu dimakan di sini. Kelas bermula jam 10.30 dan selesai mkn 1.00 tgh hari. Yang seronoknya sbb dapat belajar masak nasi dari orang Arab sendiri dan kemudian dpt menikmati pula hidangan nasi yg dipelajari.mmg sedap nasi ni....tak rugi dtg belajar.



Nilah org Arab yg ajar kami masak , dia cakap makanan Arab yg lainpun dia boleh ajar kalau nak.Resepi dan gambar masak akan menyusul sbb pjg nak menaip....tayang dulu gambar2 semasa kelas berlangsung.



Rakan2 dari PERWAKILAN dan PETRONAS yg sedang mengikuti kelas memasak



Kuih-muih ni pot luck dari kawan2 yg hadir...mcm2 kuih ada...sambil belajar...sambil tunggu masak ...menjamu selera dg kuih-muih dulu.



Dah jadi kebiasaan kalau ada xtvt ladies di sini, masing2 akan bawa kuih-muih utk makan bersama.ni yg mama suka sbb ada kuih muih yg mama jarang buat, jadi berkumpul gini dptlah merasa mcm2 kuih-muih. nak belipun tak ada org jual kuih-muih di sini....kena tempah kalau nak.

Gambar-gambar semasa menikmati kuih-muih.seronok bila sesekali dapat berkumpul dan bersembang mesra dg rakan-rakan Msia di sini..









Resepi dan gambar masak akan menyusul dlm next entry...tungguuuu....

6 comments:

  1. Salam mamasya, rindu suasana macam ni :-)

    ReplyDelete
  2. Salam Mama..wahhh untungnya dapat peluang belajar masakan sana yaaaa...nak tunggu gak ia punya resipi ni, agak2 kalau tak guna perencah bolehlah cuba jugaaaaa...buat versi Mesia....

    ReplyDelete
  3. bestnya...nasi arab memang sedap. agak-agak akak, nasi arab kat restoran dima kat melaka tu sama tak rasa nasi arabnya macam kat arab? teringin nak tau...hehe... ;)

    ReplyDelete
  4. Mamasya...bestnya...kak cek tunggu resepinya pulak...:)

    ReplyDelete
  5. aslmkum mamasya.. meriahnya kelas masak n makan2 ni mamasya.. klau dah bbjumpa msti byk cerita yg dikongsi..

    ReplyDelete
  6. Salam Akak,
    sangat2 terliur dengan nasi ni. Kami nantikan resipinya ye :)
    Ijan

    ReplyDelete

Klik Nuffnang2