klik Nuffnang

Monday, January 2, 2012

Entry pertama 2012....Citer Anak-anak



Assalammualaikum bersua kembali di thn baru 2012....moga semua ceria dan sihat.Tentu ramai yg sibuk buat persiapan terakhir untuk anak2 memulakan sesi persekolahan baru....pasti ada yg ambil cuti utk menghantar anak2 ke sekolah tambah kalau ada anak yg baru naik sek.Mama thn lepaspun sama ambil cuti sbb hantar anak sek wpun sek dpn rumah ....nak teman anak2 di hari pertama mereka ke sek. Tp thn ni berbeza sbb anak2 dahpun mula sesi persekolahan sept yg lalu di sekolah baru dgn suasana yg baru di sini.
Dan setelah cuti seminggu hari ni, Ahad sek dahpun mula...tinggallah Syakirah di rumah dgn mama.



Syakirah pula bulan ni cukup umur 2 1/2 thn. Kalau abg2 tak da di rumah....mama ke dapur diapun ke dapur...bagilah dia pisau plastik dgn sayur2....nak main potong sayur atau tpg..nak gentel juga. Dan bila mama ngadap PC diapun sama tengok komputer... tengok citer yg dia suka spt Upin-ipin, Dora atau Monster Inc...ulang2 tengok...bila dah boring dia mulalah main2 dg mouse....ketuk2 keyboard...



Syakirah diapit oleh 2 bodyguard...dua2nya suka layan Syakirah main...suka juga nyakat Syakirah. Abg Syazrin skrg PYP 4, kalau di Msia dia masuk djh 1 thn ni. Abg Syazrin ni pendiam sikit orgnya tp suka minta kebenaran dulu kalau nak apa2. Manakala abg Syafiq di PYP6, kalau di Msia thn ni djh 3. Abg Syafiq ni hero mama paling aktif dan suka bercakap...suka berkawan...dg budak besarpun dia berkawan.Hobinya suka mengambil gambar mcm mama juga.



abg Syakim skrg dlm PYP8, kalau di Msia dia masuk djh 5 thn ni.Abg Syakimpun tak byk cakap tp ringan tulang bila mama minta tolong... suruh buatkan susu Syakirah....dia terus pergi buat.



Abg Syamil dlm MYP2, di Msia masuk tktn 2 thn ni tp kalau tengok ketinggiannya 173cm org ingatkan dia tktn 4...dah tinggi dr mama skrg.Minat IT...kalau ttg komputer mama selalu minta tlg dgn abg Syamil.

3 comments:

  1. assalamualaikum..
    alhamdullillah, dah besar2 anak akak kan.. semuanya boleh di harap, abg syamil pun dah besar panjang kan.. hihihi.. semoga anak2 kita menjadi anak2 yang baik hendaknya.. aminnnnn

    ReplyDelete
  2. Alamak tinggi syamil lebih kurang saya je. Macam sesuai je kan mama?

    Cute sungguh le si sya ni. Berkenan sungguh.

    ReplyDelete
  3. Salam Mamasya.....itulah dia permata hati kitakan suka tenguk mereka membesar...semoga semua menjadi anak-anak yang soleh dan berjaya...I still have sweet memories of Cairo....

    ReplyDelete

Klik Nuffnang2