klik Nuffnang

Friday, April 8, 2011

Choc moist cake lagi....



Sibuk sikit beberapa hari ni dgn macam-macam hal. Baru sempat update blog...
Entry kali ni ttg kek coklat moist yg dibuat 2-3 minggu lepas sbg buah tangan utk sil yg dtg dr KL atas urusan kerja.Buat 1 1/2 adunan utk 2 biji kek...satu utk buat mkn di rumah.



Kek cho moist ni guna resepi yang sama dgn resepi sebelum ini, sbb bahannya dah siap ada di rumah dan sukatanpun mudah guna cawan.
Untuk resepi boleh klik di sini. Adunan kek ni mmg cair, jadi memerlukan masa yg lama sedikit untuk masak.



Kalau topping atas kek selalu guna resepi ni..mudah dan elok je manisnya, asal dr Fp K.Liza
Coklat topping
1 cawan susu pekat
60 gm butter
50 gm serbuk koko

1. Kacau secara double boiler sehinga larut dan sejukkan sekejap.

6 comments:

  1. Uuuuhhh I loved the intensed dark color! Lovely cake...bookmarked ;)

    ReplyDelete
  2. emmmmm...mmg sedap dah buat dah utk birthday anak. kita cubit sikit...diet la konon

    ReplyDelete
  3. amboiiiiiii..... meleleh air liur saya tengok coklat tu huhuhu

    ReplyDelete
  4. lamanya tak buat choc cake. Tengah kurangkan inci sebab tu kena tahan je tengok cake ni....

    ReplyDelete
  5. wow sedapnya kek mama ni dgn colour yg hitam menawan...baru jer wat kek semlm tapi terasa mcm nk mkn lagi jer..hehe nanti nk cuba resepi ni pula.

    ReplyDelete

Klik Nuffnang2