klik Nuffnang

Thursday, December 15, 2011

Singgah Kampung Singa



Assalammualaikum....
Hari ni lambat dpt update blog sbbnya anak2 cuti sek selama 2 hari...sek tutup sbb bagi peluang cikgu-cikgu pergi mengundi.Skrg di sini tgh pilihanraya dan dibuat berperingkat. Biasa lambat sikit masak sbb anak2 sampai rumah dr sek pukul 4 ptg. Bila semua hero mama ada kat rumah kenalah siap masak lunch awal2...dari sarapan pagi masak bihun je hari ni...buat juga sandwich telur.....kuih cek mek lebih ptg semlmpun hidang juga...semua dah licin sebelum lunch.....makan-makan...maklumlah cuaca sejuk skrg...cepat lapar. Berbalik pada entry kali ni nak sambung kisah kami singgah di kampung Singa.Dah selesai kisah mkn fatir bread sambung citer jln2 dlm mini zoo berkenaan....



ni on the way.....cantikkan langit biru.berhenti kejap kat kws rehat...ada restoren dan MC D disini.Sepjg jln tak byk tempat rehat yg elok atau RNR mcm Msia...yg ada hanya kedai2 kecil, jadi bila jumpa tempat rehat besar elok berhenti kejap.



masa ni musim tembikai, jadi sepanjang jln byk org jual tembikai....



ginilah pondok utk penjual berehat sementara ada pembeli...



selain tu tepi2 jln ada org jual pelbagai brg...spt blacket,brg2 utk kereta dll



dah masuk dlm kws mini zoo, ni kaunter yg jual makanan ringan dll



bawang putih dihias ditiang...unik



binatang yg mula2 sekali jumpa ialah singa....



buaya nak telan abg Syafiq!

Jom tengok binatang apa yg ada di sini...























ada lagi binatang lain spt kucing hutan, burung dll di sini.Wpun zoo tak besar sgt tp anak cukup seronok dpt lihat binatang yg ada.

Dan ada juga....



Syakirah dgn bumper car....posing je...



abg2 pun naik juga



lagi gambar dlm restoren...meja dan kerusi kayu dgn bwg putih digantung ditiang



ni satu lagi tempat makan di situ....lengang sbb bukan masa cuti..



last gambar Syakirah dg ikan.....

3 comments:

  1. salam mamasya...

    bestnya jalan-jalan

    ReplyDelete
  2. dapatlah jugak ucu tengok zoo org sana...
    anak2 mama mesti seronokkan...

    ReplyDelete
  3. salam ziela..
    seronoknya dpt jalan2 cuti mata kat sini.. tak sangka kat sana pun ada org jual tembikai tepi2 jln ye... ingatkan kat sana tanah kering takde buah2 berair mcm tembikai tu.. hehe..
    tq berkongsi pengalaman & gambar2 jln2 kat sana.. dpt juga tumpang cuci2 mata..

    ReplyDelete

Klik Nuffnang2