klik Nuffnang

Wednesday, June 27, 2012

Al-Fatihah buat Tok Chek



Alfatihah buat atok mama yang telah kembali ke rahmatullah awal pagi tadi kerana sakit tua. Arwah tok chek meninggal dunia dlm usia 85 thn lebih setelah sakit seketika, panjang usia tok chek...dapat bersama anak cucu hingga cicit. Mama adik-beradik agak rapat dgn atok sbb pernah tinggal bersama atok hinggalah rumah mak siap dibina berdekatan rumah atok.Dgn cucu2 lainpun atok rapat sbb semuanya tinggal tak jauh dari rumah atok. Byk kenangan manis bersama tok chek yang tidak dapat dilupakan...teringat masa kecil atok pernah bawa cucu-cucunya naik kereta dehdeh....motor pembajak yang diubah suai jadi kenderaan mengangkut barang dan berbunyi bising...deh..deh.Dan bila masa musim tengkujuh, lepas hujan berhenti mama adik beradik ikut atok jalan kaki tengok air dan anak ikan kat kws kg.Aruah atok suka tengok berita, sukan dan rencana, selalu berebut siaran dgn cucu2nya yg nak tengok citer kartun tp biasa tok chek tengok tv sekejap je dah lelap...jadi cucunya perlahan2 tukar siaran tv sbb takut arwah terjaga. semuanya jadi memori manis mama bersama arwah...
Dan kali akhir jumpa tok chek masa balik kg Mac lepas, masa itu tok chek sihat ceria...bersembang dg kami. dan biasa kalau balik kg akan ajak tok chek makan bersama. Atok juga suka sembang dgn cucu dan cicitnya...termasuklah dgn anak-anak mama. Selalunya bila mama balik kg atok antara orang pertama yg kami jumpa, kalau lambat pergi jumpa tok chek dirumahnya, tok chek akan dtg rumah mak bertanya kabar kami sekeluarga.Dan sebelum pulang kami akan berjumpa dulu tok chek dan biasanya tok chek akan siap menunggu diluar pintu rumahnya utk melambai kami pulang.....tp kini semuanya tinggal kenangan.
Moga roh tok chek dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman.Amin...

16 comments:

  1. Al Fatihah utk aruah Tok Chek semoga roh beliau aman disana aminn..

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum Ziela,

    Salam takziah....Al fatiha....mudah2an Allah tempatkan rohnya dikalangan org yg
    beriman...dn di ampunkan segala dosa2nya....amiin.

    ReplyDelete
  3. Salam Takziah..semuga arwah di tempatkan di kalangan orang orang yang beriman. AlFatihah.

    ReplyDelete
  4. Salam Takziah dan AlFatihah buat arwah tok chek..

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum Mamasya,
    AlFatihah buat Tok Chek, semuga rohnya dicucuri rahman dan ditempatkan di kalangan org2 yg beriman, amin...

    ReplyDelete
  6. Alfatihah.. Semuga rohnya bersama mereka yang beriman.

    ReplyDelete
  7. salam syg mama..
    takziah dari zila yer..Alfatihah utk arwah semoga ditempatkan dalam golongan org2 yg beriman..smoga tenang disana amin.

    ReplyDelete
  8. Al-Fatihah...
    salam takziah buat Ziela sekeluarga atas pemergian arwah tok yang disayangi.... moga rohnya dicucuri rahmat & ditempatkan bersama insan beriman... amin..

    ReplyDelete
  9. Mamasya...bersabarlah pada yang tinggal dan iringi lah dengan alfatihah..semuga arwah aman dan sejahtera di sana...amiin..

    ReplyDelete
  10. Al Fatehah..moga arwah tergolong dlm kalangan org2 yang beriman

    ReplyDelete
  11. Al-Fatihah...semoga ditempatkan dikalangan org2 beriman

    ReplyDelete
  12. Al-Fatihah..... mudah-mudahan rohnya tenang di alam barzakh.

    ReplyDelete
  13. AlFatihah....semoga arwah ditempatkan dikalangan org2 yg beriman..

    ReplyDelete
  14. Al fatihah...dariNya kita datang, kepada Nya kita kembali. Kehidupan yg kekal abadi adalah di akhirat samada kita suka atau tidak. Petikan Ustaz Don

    ReplyDelete
  15. Alfatihah utk arwah ye mama. Kakpb dah lama takde atok nenek, semua dah pergi.

    ReplyDelete

Klik Nuffnang2