klik Nuffnang

Sunday, July 8, 2012

Trip To Sharm El Sheikh (Pt 4 )- Cleo Park



Assalammualaikum, slmt berhujung minggu buat semua...moga sihat dan ceria.
Hari ni mama nak sambung kisah cuti2 ke Sharm El Sheikh pada 1 Mei 2012 yg lepas, ada 2-3 entry lagi baru habis....nak habiskan cepat2, byk lagi xtvt jln2 yg belum sempat update. Utk hari ni sambung kisah belah ptg hari ke 2. Pagi hari pertama....xtvt di pantai. Sebelah ptgnya husben dah free, barulah jalan2....jln2 sekitar Sharm El Sheikh tapi singgah di satu tempat dulu iaitu Cleo Park...iaitu taman tema yg sgt menarik landskapnya.


melepasi kws sebuah hotel....ada patung zaman firaun di pintu masuk

ini airport antara bangsa Sharm El Sheikh...

masa pusing terjumpa sign board Cleo Park.abg no 3 ckp jom tengok kat dlm, classmatesnya pernah dtg tempat ini.


bila masuk je kat sini....tengok cantiknya kws, menghijau dgn landscap kolam buatan dan replika binatang


burung bangaupun ada..

Syakirah dg abg2


Cleo Park....masuk kena bayar. tp kami masuk free sbb hanya tengok...lagipun hari dah ptg, tempat nak tutup.


Pintu masuk dg lukisan Cleopatra...


posing dg burung bangau lagi....


view sekitar....

dkt pintu masuk dpn patung zaman firaun....besar betul patung ni...


lagi patung besar.....


lari....takut dkt patung besar


abg Syafiq dan abg Syazrin dpn patung pahlawan berkuda dahulu kala


Cleo Park....taman tema air yg dikelilingi pokok kurma dgn pantai buatan.kwspun menghijau wpun terletak di kws pdg pasir.....mmg cantik tempatnya


tak ada org sbb masa sampai tempat ni nak nak tutup...tutup 3.30 ptg...


ada beberapa permainan air di sini...termasuklah slide...


buai laju-laju


slide hijau bentuk ular sawa....panjang...


lagi view sekitar...menarik..

zoom slide...ada org tgh main kat sini


view pancutan air dg pahlawan berkuda...


view Cleo Park dan kws perumahan...

posing sebelum balik....

view Cleo Park sebelum balik....ada kelapangan teringin nak bawa anak2 dtg main di sini satu hari nanti...

Next; Trip To Sharm El Sheikh (Pt 5 )-Septg di Naama Bay

7 comments:

  1. cantik kak... nanti akak tunjuk gambar jubah2 pulak..joanna suka kalau jubah dari sana ni...hehehehe

    ReplyDelete
  2. Kak, nanti tengok CP yang saya buat tu ye. Akk guna kamera apa ni. Cantik gambar.

    ReplyDelete
  3. Cantiknya tempat tu...agaknya dapat pegi dalam mimpi jer..hehe..

    ReplyDelete
  4. as salam. seronok dapat berjalan jalan kat tempat orang ni. Jauh perjalanan, luas pemandangan kan

    ReplyDelete
  5. wahh akak,
    best jenjalan kat sana.
    kat KoB tak banyak mcm nie ..huuhuu

    ReplyDelete
  6. wah banyak tempat menarik kat sana kan. seronok dapat tumpang tengok pun jadilah. hehe..

    ReplyDelete
  7. assalamualaikum mamasya...nampaknya tahun ini berpuasa di perantauanlah ya. Semoga semua sihat sejahtera

    ReplyDelete

Klik Nuffnang2