klik Nuffnang

Wednesday, July 18, 2012

Puding Mango Jelly



Assalammualaikum buat semua yg bertandang di Dapurmamasya.
Lambat update blog hari ni sbb nya pagi tadi ada xtvt mkn2....jadi pagi tadi mama buat kuih utk potluck majlis tersebut....kuihnya pernah buat sebelum ini...nanti akan kongsikan kemudian. Utk entry kali ni nak kongsi Puding Mango Jelly yg dibuat beberapa minggu lepas. Bila tiba musim panas kat sini, selain buah tembikai yg byk dijual buah mangga....kalau musim sejuk mmg susah nak dapat. Bila ada buah mangga teringin nak mkn puding mangga yg letak lapisan jelly.....mkn sejuk...nyamannya...


Mencuba satu resepi... hasil carian mr google, puding mangga tanpa guna agar2 tp bila buat pudingnya agak terlembik...mcm mkn yogurt .mungkin mama tersilap sukat bahannya. Sebelum ni pernah juga buat puding mangga guna resepi lain, boleh tengok resepi di sini ...elok jadinya, lain kali kena guna resepi yg ini juga.Utk lapisan jelly guna yg instant perisa strawberry....mudah...lagipun di sini agar biasa tak da jual.


acuan biskut raya ni guna setahun sekali, kali ni guna utk tekap buah mangga....guna bhg mangga yg tak da serat baru mudah nak tekap.yg lebih tekap tu terus je masuk mulut je...hi..

10 comments:

  1. cantik kejadiannya puding mangga mama nih..warna terang tu macam ngam aje. tapi kan saya ni bermasalah betul, bila tengok yang dipotong dalam acuan tu asyik dok ingat carrot aje... he he he

    ReplyDelete
  2. Assalam mamasya,terasa nyaman jer puding,sy ske tektur yg lembut.comey buah mangga kecik2 kt atas tu

    ReplyDelete
  3. canteknye... sedap ni esp makan bukak puasa. esok menu lunch sekolah ilmi ada jelly... dok terpikir nk buat jelly apa utk bento ilmi... tp mata dah ngantuks...alahai...

    ReplyDelete
  4. Kat sini mangga mahal la mama, siksa nak makan yg betul2 manis. Tunggu balik kelantan baru puas makan.
    Cantik je kaler puding mama tu.

    ReplyDelete
  5. MASYALAH SEDAP NYA.TAMBAH2 KALAU SEJUK2.. NATI NK TERJAH TGK RESEPI... RAJIN2 LEH BUAT.. THANKS MAMA

    ReplyDelete
  6. sedapnya puding mangga....kretip juga akak nie guna acuan kuih tu......:)

    ReplyDelete
  7. Salam Mama,
    tadi baru je dok teringat rindu nak mkn mangga. tengok2 ada kat blog mama. :)
    sini susah nak jumpa mangga.

    ptg ni pegi kedai sayur ada jual manggis. anak pulak suka manggis, tp dpt beli 4 biji aje utk dia mkn. sebiji harganya dekat RM5 :p

    ReplyDelete
  8. Aslmkm mamasya..mlm td dah salin rsp..akn buat harini I.Allah..mangga dah hampir monopos tuh..haha..tq

    ReplyDelete
  9. sedappnya.....terasa sejuk dah kat tekak ni ;p. ditambah plak ada buah mangga tu...yummiey

    ReplyDelete
  10. mengamcam jek puding mango ni, mmg nampak menyelerakan...beberapa hari lepas dah berangan nak buat...tp belum berkesempatan lg.

    Selamat berpuasa buat akak & family.

    ReplyDelete

Klik Nuffnang2