klik Nuffnang

Monday, August 1, 2011

Pengistiharan 1 Ramadan & Slmt Berpuasa



Selamat menyambut 1 Ramadan....bulan penuh keberkatan dan slmt berpuasa buat semua. Di Mesirpun mula puasa hari ni, Isnin..sama seperti di Msia cuma waktu puasa panjang sikit dr Msia sbb skrg musim panas. Waktu sahur awal sbb imsak 3.25 pagi dan Maghrib 6.51 pm.
Di sini tengok anak bulan ptg Sabtu yg lalu. Kalau di Msia pengishtiharan oleh Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja dinantikan di tv bagi waktu mula berpuasa dan raya tp di sini kelainannya pengistiharan berpuasa dibuat di Al-Azhar Convention Centre dan rasanya disiarkan di tv sini tp masa tu lupa pula nak tengok tv sini.



Para tetamu termasuk mr husben dijemput hadir di dewan utk mendengar pengistiharan puasa ni.Menurut mr husben ramai yg hadir....penuh dewan menantikan pengistiharan 1 Ramadan yg disampaikan oleh Mufti negara Mesir.



Ok dah habis kisah pengistiharan bila mula puasa.Ni gambar dan kisah yg akan mama kongsi nanti. Siapa sicantik manis ni....apa kaitan dgn bulan Ramadan...nantikan kisahnya..saja bagi suspen sikit....tunggu ya...

3 comments:

  1. salam mamasya.. macam tu rupanya cara pengistiharan nya ye.. dapat tahu juga.. selamat berpuasa

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum Mamasya,
    Lama tak singgah sini, lappy buat hal la pulak. Selamat menyambut ramadhan al mubharak dan selamat berpuasa buat Mamasya sekeluarga ya.

    Cute sangat wanita arab tu, lauk pauk masakan arab kat bawah tu lagila...walllaaa sedap sgt nampaknya

    ReplyDelete

Klik Nuffnang2